مجله سرگرمی

هر آنچه که باید بدانید.

مجله سرگرمی

هر آنچه که باید بدانید.

۵ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تزریق بوتاکس

بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند؟

بوتاکس  از سم باکتری کلستریدیوم تشکیل شده است که زیر پوست انسان تزریق شده و مانع حرکت ماهیچه های زیر پوست، در آن ناحیه می شود. بدین ترتیب، ماهیچه های مربوط به آن قسمت، ناتوان شده و کشش و انقباضی که باعث بروز چین و چروک روی پوست هستند از بین می رود. در نتیجه، این عمل، می تواند درمانی برای رهایی از چین و چروک ها و همچنین جوانسازی پوست و حتی کاهش تعرق در افراد تلقی شود.
انواع بوتاکس:
دیسپورت،مسپورت،زئومین
مقایسه انواع بوتاکس ها
از بین نام های تجاری که ذکر شد، دیسپورت، مسپورت، زئومین و نورنوکس دارای مجوز وزارت بهداشت و درمان، برای استفاده و تزریق دارند. باید خاطر نشان کرد که کنیتوکس، مجوز قانونی برای تزریق ندارد.
کاربردهای تزریق بوتاکس چیست؟

بوتاکس بین ابروها و خطوط پیشانی

بوتاکس اطراف چشم ها

تزریق بوتاکس در زیر چشم ها
بوتاکس در ابروها
تزریق بوتاکس در بالای بینی
تزریق بوتاکس در خطوط بالا و پایین لب
مراقبت های قبل از انجام بوتاکس
افرادی که قصد دارند برای تزریق های بوتاکس اقدام نمایند نیاز است که مصرف آسپیرین ها و همچنین ایبوپروفن ها را قبل از درمان کنار بگذارند چراکه استفاده از این دارو ها مانع لخته شدن خون می شود و در نتیجه ممکن است میزان کبودی بعد از تزریق افزایش یابد.

  • سرگرمی خاص
  • ۰
  • ۰

 

در حال حاضر تنها شما نیستید که به دنبال دانستن تفاوت تزریق بوتاکس و تزریق ژل هستید. افراد بسیار زیادی تمایل دارند که از طریق تکنیک های تزریقی بتوانند پوست خود را جوانتر و ظاهری زیبا برای خود داشته باشند. از بین تمامی روش هایی که تا کنون استفاده شده تزریق ژل و بوتاکس در بین مردم محبوبیت بسیار زیادی کسب کرده‌اند با توجه به اینکه تعدادی از آن‌ها از هر کدام استفاده می‌کنند سردرگمی در بین افراد ایجاد می‌شود که کدام یک بهتر است و برای رسیدن به ظاهری زیبا و جذاب تزریق ژل بهتر است یا بوتاکس؟ اگر شما هم می خواهید به خوبی این موضوع را بدانید می توانید این مقاله را تا پایان مطالعه کنید و از تمامی تفاوت های آن ها آگاه شوید.

همان‌طور که می‌دانید این دو تفاوت هایی با هم دارند اما در واقع هر دو برای برطرف کردن برخی مشکلات پوستی به وجود آمده اند که می تواند راهکاری مناسب در اختیار تمامی افراد قرار دهند. همه افرادی که تصمیم دارند برای جوانسازی پوست از هر کدام از این روش ها استفاده کنند نیاز است که اطلاعات کامل در مورد هر کدام کسب کنند و سپس با مراجعه به پزشک متخصص تصمیم نهایی اتخاذ شود. چون پزشک می تواند با درنظر گرفتن مشکل شما تصمیم بگیرد که استفاده کردن از کدام یک از این روش ها می تواند بازدهی بیشتری برای شما به همراه داشته باشد. ابتدا با ما همراه باشید تا تفاوت بین تزریق بوتاکس و تزریق ژل را متوجه شوید و پس از آن با مراجعه به پزشک متخصص قدم مهمی در جهت زیبا سازی پوست خود بردارید.

تفاوت کاربرد های ژل و بوتاکس

کاربرد بوتاکس برای محو کردن یا کمرنگ کردن چین و چروک ها است. اما نیاز است بدانید که این چین و چروک ها به دلیل تغییر شکل دادن عضلات صورت به وجود می‌آیند که یکی از عواملی که باعث می شود این عضلات تغییر شکل دهند افزایش سن است. بوتاکس کمک می‌کند که این عضلات به نوعی در حالت استراحت قرار گیرند. به این طریق پوست صاف شده و چهره جوان تر به نظر می رسد. برای اطلاعات بیشتر نیاز است بدانید که بوتاکس نوعی سم است که با استفاده کردن از باکتری بوتولینوم به دست آمده که می‌تواند مسیر پیام های عصبی را مسدود کنند. انجام این کار باعث می شود که فعالیت عضلات در ناحیه تزریق شده کمتر شود و همین باعث کمرنگ شدن و از بین رفتن چین و چروک های آن ناحیه می شود. بیشترین کاربرد بوتاکس برای از بین بردن خط های پیشانی استفاده می شود و چین و چروک هایی که دور چشم به وجود می آید.

در بحث ژل های پرکننده تفاوت ویژه ای با بوتاکس وجود دارد. ژل ها علاوه بر اینکه می توانند چین و چروک ها را برطرف کنند، به ناحیه تزریق شده مقداری حجم هم اضافه می کنند. احتمالا تا به اینجا متوجه شده اید که بیشتر از ژل ها برای برای حجیم تر کردن گونه و لب ها استفاده می شود. اما ژل ها این توانایی را دارند که سلول های پوست را تحریک به تولید کلاژن کنند. کلاژن به پوست کمک می کند تا حالت کشسانی و استحکام داشته باشد. همان گونه که گفته شد پیری یکی از عواملی است که باعث می شود تولید کلاژن در پوست به ندرت انجام شود و در نتیجه آن چین و چروک هایی به وجود می آید که صورت را پیرتر نشان می دهد.

 

  • سرگرمی خاص
  • ۰
  • ۰

 عوامل افزایش خطر ابتلا به تبخال تناسلی

  • جنسیت مونث: درصد ابتلا در زنان به این بیماری بیش از مردان است.
  • تعداد شریک جنسی مختلف در طول زندگی
  • سابقه ابتلا به بیماری عفونی مقاربتی
  • تشخیص تبخال تناسلی
  • آزمایش خون
  • شکل ظاهری
  • آزمایش ترشحات زخم و ضایعات

روش های پیشگیری

  • اجتناب از رابطه جنسی با شریک های جنسی متعدد
  • اجتناب از لمس زخم و ضایعات ناشناخته
  • در صورت ابتلا خود یا همسر، حتی در صورت قابل رویت نبودن زخم ها از ابزار محافظت جنسی استفاده شود.

استفاده از روان کننده و یا ژل ها درهنگام رابطه جنسی برای جلوگیری از خراشیدگی پوست که موجب افزایش خطر شیوع می شود.

 تفاوت تبخال تناسلی با زگیل تناسلی

این دو بیماری روش انتقال مشابهی با یکدیگر دارند و از شایع ترین بیماری های مقاربت جنسی نیز هستند. به نظر می رسد تبخال ها نقشی در سرطان زایی ندارند اگر چه زگیل تناسلی یکی از علل سرطان های دهانه رحم، سرطان آلت تناسلی مردان، سرطان مهبل می باشد.

تبخال های تناسلی بیشتر به شکل تاول های آبدار ریز وزخم مشاهده می شوند اما زگیل تناسلی به شکل زگیل های سفید ، قهوه ای و صورتی رنگ بر روی نواحی تناسلی ظاهر می شود.

تفاوت دیگر این دو بیماری در اثر پذیری واکسن هاست. متاسفانه واکسن تایید شده برای تبخال تناسلی وجود ندارد گرچه برای زگیل تناسلی اولین واکسن تایید شده به نام واکسن گارداسیل روانه بازار شده است.

در آخر باید گفت افزایش آگاهی نسبت به پیشگیری از بیماری ها موثرترین راه برای جلوگیری از بروز مشکل است. صحبت کردن در این باره می تواند نجات بخش باشد. آیا شما با فرزند نوجوان خود در این مورد صحبت می کنید و او را آگاه کرده اید؟

منبع: https://termehmedgroup.com/skincare/difference-between-injection-gel-and-botox/

  • سرگرمی خاص
  • ۰
  • ۰

دوسالانه‌های هنری در وب‌سایت « درز »

«بی‌ینال» یکی از مهم‌ترین بسترهای نمایش آثار هنرمندان در دنیای معاصر به شمار می‌آید و برای مخاطبان هنر نامی آشنا است. بینال یا دوسالانه به‌معنای هر رویدادی است که هر دوسال یک‌بار برگزار ‌شود.

 وب‌سایت «درز» فعالیت خود را از سال 1394 با هدف ایجاد منبعی دقیق و جامع درباره‌ی هنر و هنرمندان معاصر ایران آغاز کرده است. این پلتفرم فعالیت‌ هنرمندان ایرانی در رویدادهای داخلی و خارجی را به دقت رصد می‌کند و آرشیو کاملی از آثار ارائه‌شده و اطلاعات این رویدادها فراهم کرده است.

«بی‌ینال» یکی از مهم‌ترین بسترهای نمایش آثار هنرمندان در دنیای معاصر به شمار می‌آید و برای مخاطبان هنر نامی آشنا است. بینال یا دوسالانه به‌معنای هر رویدادی است که هر دوسال یک‌بار برگزار ‌شود. در دنیای هنر بینال برای توصیف نمایشگاه بین‌المللی بزرگی به کار می‌رود که هر دو سال یک‌بار با هدف نمایش و ارائه‌‌ی هنرهای معاصر برپا می‌شود. بی‌ینال‌ها با نمایش آثار هنرمندان شناخته‌شده و همینطور کشف و معرفی هنرمندان جوان و نوظهور، نقش مهمی در زمینه‌ی خرید و فروش آثار هنری ایفا می‌کنند.
بی‌ینال ونیز اولین دوسالانه‌ای بود که در سال 1895 برگزار شد. در آن زمان هنرهای معاصر در موزه‌های هنرهای زیبا نمایش داده نمی‌شد؛ پس این دوسالانه با هدف ایجاد یک نمایشگاه جهانی برپا شد تا بستری را برای ارائه‌ی هنر معاصر و بازاریابی هنری فراهم کند. با موفقیت چشمگیر و استقبال بی‌نظیری که از بینال ونیز شد، کم‌کم دیگر کشورها غرفه‌ی ملی خود را در این بی‌ینال برپا کردند که اولین کشور، بلژیک بود. بی‌ینال ونیز هنوز هم یکی از مهم‌ترین دوسالانه‌های جهانی به‌شمار می‌آید و بیش‌از سی کشور جهان در آن غرفه‌ی دائمی دارند. عبارت بی‌ینال از آن زمان برای معرفی سایر رویدادهای دوسالانه‌ی هنری به کار می‌رود. بی‌ینال سائوپائولو بعد از بی‌ینال ونیز، قدیمی‌ترین دوسالانه‌ی جهانی است. این بی‌ینال در سال 1951 تأسیس شد. 
وضعیت دوسالانه‌های معاصر با گذشته تفاوت زیادی دارد. اولین بی‌ینال ونیز یک رویداد فرهنگی منحصربه‌فرد بود؛ اما از دهه‌ی 1990 صدها دوسالانه در سراسر جهان برگزار شد. بی‌ینال ونیز در زمینه‌ی معرفی و ارائه‌ی هنر معاصر پیشگام بود؛ اما از دهه‌ی 1960 به مرور موزه‌هایی برای نمایش هنر معاصر تأسیس شد.
در دوسالانه‌های معاصر توجه به روابط بین‌المللی اهمیت زیادی دارد. مسأله‌ی جهانی‌ بودن هنر که در بی‌ینال ونیز مطرح شده بود اما رعایت نمی‌شد، با رواج بحث‌های پسااستعماری و بازاریابی قومی زیر سؤال رفت و گرایش اروپامحوری که نسبت‌به هنر در عرصه‌ی نمایشگاه‌های جهانی وجود داشت با چالش روبه‌رو شد. کم‌کم صحنه‌های هنری دیگر کشورها که در حاشیه‌ی این رویدادها قرار داشت یا اصلاً در آن جایی نداشت، مورد توجه قرار گرفت. امروزه نه تنها در دوسالانه‌ها آثاری از کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیا و خاورمیانه ارائه می‌شود؛ که در هرکدام از این مناطق نیز بی‌ینال‌های هنری برپا می‌شود.
در اواخر قرن بیستم دوسالانه‌ها در سراسر جهان افزایش چشمگیری پیدا کردند و بی‌ینال‌های سراسر جهان، مانند بی‌ینال پاریس، بی‌ینال لیورپول، بی‌ینال پراگ، بی‌ینال پکن، بی‌ینال شارجه، بی‌ینال بخارست و بی‌ینال استانبول نیز شهرت زیادی پیدا کردند. این انفجار نمایشگاه‌های بین‌المللی بزرگ هنری نشان‌دهنده‌ی رونق گسترده‌ی بازار هنر در عرصه‌ی جهانی است.
 

اثر رضا لواسانی در پاویلیون ایران در دوسالانه‌ی ونیز در سال 2019

اثر رضا لواسانی در پاویلیون ایران در دوسالانه‌ی ونیز در سال 2019
 

هر سال تعداد زیادی دوسالانه در سراسر جهان برگزار می‌شود. هنرمندان ایرانی نیز در این رویدادها حضور پرشوری دارند. به‌عنوان مثال در آخرین‌ دوره‌ی بی‌ینال ونیز که در تاریخ 21 اردیبهشت تا 3 آذر 1398 با موضوع «باشد که در زمان جالبی زندگی کنید» برگزار شد، رضا لواسانی، سمیرا علیخانزاده (samira alikhanzadeh) و علی میرعظیمی، با کیوریتوری علی بختیاری در پاویون ایران حضور داشتند. وب‌سایت «درز» تمام این رویدادهای مهم را به دقت رصد کرده و اطلاعات مربوط به آن‌ها در صفحه‌ی بی‌ینال‌های این پلتفرم قابل دسترسی است.
هنر ایران نیز در زمینه‌ی برگزاری بی‌ینال‌ها فعال بوده است. اولین بی‌ینال ایران در سال 1337 به همت مارکو گریگوریان در تهران شکل گرفت. اولین دوره‌ی این رویداد در کاخ ابیض برپا شد و در آن آثار نقاشی و مجسمه به نمایش درآمد. پنج‌دوره بی‌ینال تهران تا سال 1345 برپا شد و این رویداد نقش مهمی در معرفی هنرمندان معاصر ایران و گرایش‌های مختلف هنری ایفا کرد. در سال 1370 اولین بی‌ینال نقاشی بعد از انقلاب در موزه‌ی هنرهای معاصر برگزار شد. طی این سال‌ها نه‌تنها دوسالانه‌ی نقاشی تداوم داشته، بلکه دوسالانه‌های دیگری در رشته‌های مجسمه‌سازی، سفال و سرامیک نیز برگزار شده‌اند که در زمینه‌ی معرفی هنرمندان و پیوند آن‌ها با رویدادهای جهانی فعال هستند. تمام اطلاعات مربوط به بینال‌های ایران نیز در بخش بینال‌های وب‌سایت «درز» قابل مشاهده است و به دقت پوشش داده شده است.
 

چیدمانی از مریم فرشاد در دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی تهران در سال 1399

چیدمانی از مریم فرشاد در دوسالانه‌ی مجسمه‌سازی تهران در سال 1399

 
با ورود به صفحه‌ی بی‌ینال‌ها در وب‌سایت «درز» لیست تمام بی‌ینال‌های در حال نمایش، بی‌ینال‌های پیش‌ِ رو و بی‌ینال‌های گذشته در دسترس است. در بخش اول بی‌ینال‌ها، که به رویدادهای در حال نمایش اختصاص دارد، نام هر بی‌ینال و اطلاعات مربوط به زمان برگزاری هرکدام ارائه شده است.
با باز کردن صفحه‌ی مخصوص هر بی‌ینال ، اطلاعات کامل این رویداد، شامل تاریخچه، عنوان، پوستر، زمان برگزاری، هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در آن و کیوریتور پاویون ایران معرفی شده‌ و عکس‌هایی از سالن نمایشگاهی، آثار ارائه‌شده و فضای کلی آن قرار دارد. همچنین در صفحه‌ی هر بینال، آدرس، اطلاعات مکانی، وب‌سایت و همچنین اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به آن‌ها قرار داده شده است.
این روند برای تمام بی‌ینال‌های پیشِ رو و گذشته نیز فراهم شده و مخاطبان می‌توانند به‌دقت و به‌صورت کامل، این رویدادهای هنری و اطلاعات مربوط به هرکدام را در صفحه‌ی بی‌ینال‌های وب‌سایت «درز» مشاهده کنند. در بخش بی‌ینال‌های گذشته، امکان دسته‌بندی یا نمایش بی‌ینا‌ل‌ها بر اساس نام، سال یا شهر محل برگزاری وجود دارد و مخاطبان می‌توانند به سادگی به اطلاعات مربوط به بی‌ینال مورد نظر خود دست پیدا کنند.
وب‌سایت «درز» تلاش کرده فعالیت هنرمندان در رویدادهای داخلی یا بین‌المللی را به دقت رصد و ثبت کند و آرشیو دقیق و کاملی از آثار هنری و هنرمندان معاصر ایران گردآوری کند. این پلتفرم فعالیت تمام بی‌ینال‌های جهان را دنبال می‌کند و آثار هنرمندان ایرانی که در این رویدادها عرضه شده را به‌دقت جمع‌آوری می‌کند. وب‌سایت ««درز» بایگانی تصویری و نوشتاری دقیقی از فعالیت هنرمندان ایرانی جمع‌آوری کرده و این آرشیو منبع جامعی برای تمام مخاطبان دنیای هنر تجسمی فراهم کرده است.

 

 

  • سرگرمی خاص
  • ۰
  • ۰

خرید قطعات و لوازم یدکی رنو
معمولاً برای اشخاصی که دارای ماشین‌های برند رنو هستند ،خرید لوازم یدکی رنو از جمله نکاتی است که همواره دغدغه این افراد به حساب می‌آید. امروزه اگر صاحب پیشرفته ترین ماشین های جهان هم بشوید پس از مدتی بر اثر عوامل مختلف ، مانند تصادف یا استهلاک ، نیاز دارید تا برخی از لوازم خودروی خود را تغییر دهید. پس خرید و قیمت قطعات یدکی رنو اهمیت فراوانی خواهد داشت. در شرایطی که مجبور به تغییر لوازم یدکی خود شوید اصولاً بهتر است تا به سراغ خرید لوازم یدکی با کیفیت بروید؛ زیرا در صورت خرید لوازم با کیفیت پایین تر دچار دو اشتباه بزرگ می شویم. لوازم یدکی باکیفیت پایین تر اگرچه قیمت ارزانی دارند اما طول عمر بالایی ندارند. بنابراین پس از مدتی باید دوباره هزینه اضافی را پرداخت نمایید.خرید محصولات با کیفیت نامناسب می تواند به کارکرد کلی خودروی شما نیز آسیب بزند. بنابراین در این شرایط بهتر است تا از محصولات با کیفیت استفاده کنیم. برندهای مختلف نیز دارای محصولات متنوع و با قیمت های مختلفی هستند. از طرف دیگر به دلیل پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات در دنیای امروز ، به تدریج بسیاری از خریدهای مردم به شکل آنلاین صورت می پذیرد. بنابراین نیاز است تا بتوانیم مناسب ترین فروشگاه اینترنتی در زمینه خرید لوازم یدکی رنو را پیدا کنیم تا بتوانیم اطمینان خاطر کافی را از خرید خود به دست آوریم. خوشبختانه فروشگاه اینترنتی رنو پخش به جهت دستیابی مشتریان به این هدف مهم افتتاح‌شده است. ما با ارائه خدمات ویژه نظیر قیمت لوازم یدکی رنو مناسب و کیفیت خوب می خواهیم تا رضایت قلبی مشتریان خود را به دست آوریم. به همین دلیل در صورت عدم رضایت مشتریان 5 روز ضمانت بازگشت کالا توسط برند ما قرار داده شده است تا بتوانیم اطمینان لازم را به مشتریان خود بدهیم.

قیمت قطعات اصلی رنو
با توجه به نکات مطرح شده می توانیم نتیجه بگیریم که خرید قطعات اصلی رنو با کیفیت مناسب ، برای اتومبیل ما نکته ی حائز اهمیتی است. همان گونه که می توانید در سایت ما مشاهده کنید ، انواع رنوهای مختلف به شکل های مختلف تقسیم بندی شده است.>زمان، ازجمله مسائل بسیار مهم برای هر کدام از مشتریان محسوب می شود. درواقع دوست داریم تا زمان کمتری را برای خرید محصولات مختلف بگذرانیم . این امر به ما فرصت می‌دهد تا به کارهای مختلف خود برسیم. بنابراین تقسیم‌بندی‌های مختلف خرید قطعات یدکی رنو در سایت رنو پخش به این دلیل صورت گرفته است.  به همین منظور ما قطعات اصلی رنو شامل قطعات موتور،قطعات سیستم سوخت رسانی، قطعات سیستم فرمان و ... را تقسیم بندی کرده ایم تا در روند خرید را برای مشتریان خود تسهیل کنیم. به همین منظور در رابطه با نحوه خرید لوازم یدکی رنو از سایت رنو پخش پس از ورود به سایت ما می توانید تمامی موارد تقسیم بندی را مشاهده کنید. در واقع در دسته بندی های مختلف می توانید نام قطعه ای را که میخواهید را مشخص کنید. فارغ از قطعات مختلف می توانید نوع خودرو خود را شخص کنید و بسیار راحت به قطعه مورد نظر خود دست یابید. بدین ترتیب می توانید بسیار راحت قطعه خود را انتخاب کرده و با پرداخت مبلغ تعیین شده قطعه خود را دریافت نمایید. به منظور اینکه شما بتوانید با اخبار اتومبیل خود و قطعات مختلف آن آشنا باشید بخشی را تحت عنوان وبلاگ به وجود آوردیم تا بتوانید توضیحات کامل را درباره قطعات مختلف داشته باشید.

خرید لوازم جانبی رنو
اگرچه تمامی موارد گفته شده درباره نحوه خرید ممکن است در سایت های مختلف نیز وجود داشته باشد اما خرید لوازم جانبی RENAULT از سایت رنو پخش دارای مزایای مختلفی است . این ویژگی‌ها می تواند علاوه بر قیمت قطعات یدکی رنو جزء مزایای ما نسبت به دیگر فروشگاه‌های اینترنتی لوازم یدکی به حساب بیاید. نکته ی بسیار مهمی که می تواند وجه تمایز ایجاد کند مسئله ی فعالیت فروشگاه به صورت تخصصی بر روی یک برند خاص است. درواقع برخی از فروشگاه های مختلف محصولات مختلف از برندهای مختلف را عرضه میکنند. این امر اگرچه برای آن‌ها سود بیشتری دارد اما موجب می شود تا نتوانند تمامی برند های خودرو را به صورت تخصصی پوشش دهند. اما رنو پخش در مورد لوازم یدکی رنو اینکار را انجام داده است.  در واقع تنها برخی از خودروهای هر برند را تحت پوشش خود قرار می دهند. این امر موجب می شود تا شما اگر خودرویی دارید که در بازار کشور محدود است نتوانید به سادگی لوازم یدکی آن را پیدا کنید. فارغ از این مسئله تمرکز تنها بر روی یک برند مثل قطعات یدکی رنو می تواند خدمات با کیفیت تری را در پی داشته باشد. ما همچنین بهترین قیمت لوازم جانبی رنو را عرضه میکنیم. اصولاً به دلیل تولید هزاران نوع خودروی مختلف امروزه داشتن آشنایی کامل با تمامی خودروهای برند های مختلف کار دشواری است. بنابراین کار بر روی یک برند می تواند به ما این آزادی عمل را بدهد که تنها حیطه آگاهی خود را در یک حیطه بالا ببریم.بنابراین با تخصص کافی تنها در یک عرصه میتوانیم خدمات با کیفیت بهتری را به مشتریان خود ارائه دهیم.

انواع قطعات لوازم یدکی رنو
قطعات لوازم یدکی رنو شامل هزاران تجهیز مختلف می شوند. اما به‌طور کلی می توانیم قطعات لوازم یدکی این برند را به مباحث مختلفی مانند موارد زیر تقسیم بندی کنیم. این قطعات عبارتند از : -قطعات بدنه -قطعات سیستم سوخت رسانی -قطعات سیستم جلوبندی، کمک و تعلیق -قطعات سیستم سرمایش و گرمایش -قطعات سیستم فرمان -قطعات سیستم ترمز -قطعات موتور -لوازم مصرفی -قطعات سیستم برف‌پاک‌کن -قطعات الکتریکی - و ... -شایان ذکر است که می توانید در قسمت دسته بندی ها تمامی موارد ذکر شده را مشاهده نمایید.

  • سرگرمی خاص